Thursday, October 18, 2012

Reflection From - nOr KhaiRuNNisA IsmAiL-

assalamualaikum... saya NORKHAIRUNNISA BT ISMAIL ( IEM110018 ) dari Pengurusan muamalat. Saya dari Akademi pengajian Islam.Pada 12/10/12 saya telah mengikuti kls APK bersma Miss Elaine dan ini input yang saya perolehi dari kls tersebut....

Apa yang telah saya pelajari?

- Semasa di dalam kelas miss Elaine, banyak perkara yang saya pelajari antaranya ialah tentang :-

* apa yang saya ingin jadi pada masa 4 tahun akan datang?
* apakah halangan yang boleh menghalang saya untuk mencapai cita-cita?
* skill apa yang diperlukan untuk hadapi halangan untuk capai cita-cita?
 Miss Elaine memperkenalkan dirinya serba sedikit dan berkongsi serba sedikit tentang asas2 yg perlu ada sekiranya ingin menjadi seorang usahawan. Antaranya ialah:
~Leadership
~ Entrepreneurship skills
~ Communication Interpersonal
~ Attitude and profesional
~ Integrity
~ Self-Confidence
~ Time management (Punctuality)     


Apakah perasaan saya?

~ saya rasa gembira sangat mengikuti kls bersma Miss Elaine. Seorang pensyarah yang sangat aktif dan jarang sekali temui pensyarah sebegitu di API. Beliau mempunyai suara yang sngt lantang ,jadi saya tidak jemu serta tidak mengantok semasa belajar. 


Dimana dan Bagaimana saya boleh aplikasikannya?

~modul yang telah saya pelajari akan saya aplikasikan dalam kehidupan seharian walau dimana sekalipun saya berada . Contoh ilmu komunikasi. Komunikasi ini penting dan perlu di ambil berat. Saya ingin menjadi seorang businesswoman 1 hari nanti dan i.Allah akan saya aplikasikan ilmu keusahawan yang telah saya pelajari ini.

Harapan

~saya harap dapat bagi kerjasama kepada ahli kumpulan saya dan berharap agar kump saya dpt menyiapkan asigment @ tugasan yang diberi.
  


No comments:

Post a Comment