Thursday, October 18, 2012

Reflection From ~ Muzzamil ~


Assalamualaikum nama saya Muhammad muzzammil bin mohd hatta,pelajar tahun 2 akademi pengajian islam sesi 2012/2013.Pada jumaat yang lepas saya ada mengikuti kelas Miss Elaine.Mula2 pelajaran ini agak susah untuk saya menerima pelaksanaannya yang menggunakan sistem pembelajaran baru APK kerana sebelum ini ada praktikal Jualan tetapi setelah mengikuti kelas dengan Miss Elaine yang sangat aktif dan bersemangat cara mengajarnya.saya boleh terima cara pembelajaran sistem baru ini.
Apa yang telah saya pelajari:
Banyak yang telah saya dapat pelajari semasa kelas Miss Elaine.Antaranya saya mesti membuat tujuan ataupun cita2 saya pada 4 tahun akan datang iaitu menjadi AKAUNTAN.saya tahu setiap cita2 itu pasti ada halangannya ataupun ada kelemahan pada diri saya sendiri.Oleh itu,saya mesti merancang untuk menanganinya bagi mencapai cita2 saya.Di samping itu,saya dapat tahu bahawa setiap organisasi mesti kena buat pembahagian yang sistematik.Organisasi itu mesti ada Leadership,Entrepreneurship skills,communication interpersonal,time management dan lain2 lagi.
Dimana boleh dipraktikkan?
Saya sebagai pelajar boleh praktikkan dalam kehidupan sebagai seorang pelajar untuk mengurus perjalanan rutin harian saya bagi mencapai cita2 saya sebagai seorang AKAUTAN
Perasaan saya mengikuti kelas Miss Elaine:
Saya berasa seronok mengikuti kelas ini kerana ia mempunyai suasana yang ceria dan cara pelajarannya yang menggunakan kaedah perbincangan dan menguji minda yang hebat.
Sekian.wasalam.

Muhammad Muzzammil Bin Mohd Hatta
Pelajar tahun 2 syariah pengurusan,
IEM 110013
Ahli Kumpulan 11 APk,DK2
Group Miss Elaine

No comments:

Post a Comment