Thursday, October 18, 2012

:: REFLECTION FROM AZHAR ::



Assalamualaikum dan salam sejahtera buat empunya mata yang meratapi bingkisan tulisan diri ni..




<<< Perasaan Mengikuti Kelas Miss Elaine >>>

Dub dab dub dab..jam tangan pemberian ibu tercinta menunjukkan pkul 10am.. spantas kilat jari jemari bermesra dengan sony ericson.. sms dikirim kpada saudari Mira btanyakn dimanakah kedudakan tempat duduk ahli kumpulan dan selepas dikhabarkan kedudukan seperti minggu sebelumnya, lantas bak lipas diri ini menyelinap masuk ke dewan kuliah dan duduk dengan selambanya laksana insan yg baru balik dari tandas… Kemaafan dipinta dari rakan dek kerana kelewatan..virus bangun lewat asyik menghantui jasad kebalakangan ini.. Oleh kerana kelewatan mghadirkan diri ke kuliah minggu lepas..skema jawapan yang syabagi kali ini adalah berdasarkan baki 1 jam saya bersama workshop miss. . ops.. perasaan mgikuti kelas?? Wow..fantastic!! Happening giler… and I feel like Miss is just like member or our sister. . saya tertarik dengan gaya percakapan miss dan saya berasa alangkah ruginya saya tidak mengikuti kelas dari mula..




<<< Apa Yang Dapat Dipelajari Daripada Kelas Miss Elaine >>>

Saya telah sempat mempelajari akan pentingnya communication skill yg tiptop!! Sebagaimana saya melihat toward miss yg sgt petah berbahasa inggeris mix melayu… Walaupun kadangkala “sound” or slanknya sdikit kelakar… huhu..tp itulah yang telah menjadikan suasana pembelajaran pada workshop tersebut happening giler, ceria bak astro ceria, and more interested bak menonton filem drama korea.. tak sabar menanti apa yg berlaku seterusnya.. this is the 1st kulaih or class yg mana saya rasa pengajar agak dekat dgn student.. what I mean by dekat ialah.. saya dapat lihat yg miss cuba untuk menyesuaikn diri dgn student dan mengambil kira pendapat, pandangan atau pertimbangan daripada student dalam satu cara atau kaedah pengajaran yg digunakn oleh miss.. saya tidak brasa terkongkong dan minda saya bercambah-cambah dan idea mencurah-curah laksana mencurahnya coklat keladang gandum (jadilah Cococrunch)… blablabla.. mmm.. itu je kot perasaan saya yg dapat saya ungkapkan setakat ni… 




<<< Dimana Boleh Dipraktikkan >>>

Setelah puas berfikir dan mengimaginasikan lokasi yang bersesuaian..saya berpendapat apa yang telah saya pelajari pada workshop kali ini, ianya dapat diaplikasikan dan amat penting untuk dipraktikkan bilamana saya berada dalam sesebuah organisasi. Komunikasi yang berkesan dan sikap tolak ansur, wajah yang murah dengan senyuman, sikap suka bertegur sapa, dan sikap memudahkan urusan orang lain sangat perlu dipraktikkan ketika mana kita memimpin sesebuah organisasi mahupun melibatkan diri dalam aktiviti masyarakat atau komuniti.



Empunya Diri:

****NOR AZHAR BIN HJ ADUKA****
**** IEM 110015****

No comments:

Post a Comment